Od remizy przez jaz do wałów

Pora na leszczyńskie atrakcje – czyli ciekawe miejsca w Lesznie Górnym (południowo – wschodni kraniec województwa lubuskiego).
Zaczynamy od nieczynnej (dawnej) remizy strażackiej. A na drogowskazie – następna miejscowość, do której pojadę

Ten duży obiekt to budynek dawnej fabryki celulozy – a dziś garbarni, należącej do niemieckiej firmy Heinen Lederfabrik. Zastanawiam się, ile jest jeszcze w Polsce typowo polskich zakładów przemysłowych 😦

Następna wieś to Sieraków – maleńka, licząca zaledwie 120 mieszkańców. Zarówno Leszno Górne jak i Sieraków zamieszałem na blogu kilka lat temu (link)

W pobliżu Sierakowa przebiegają Wały Śląskie – ziemne niewysokie umocnienia. W czasach średniowiecznych wytyczały granicę między księstwem głogowskim a żagańskim. Więcej o wałach można przeczytać w Wikipedii.
Gdy jechałem tędy w podczas ostatniej wycieczki, rzeczywiście zauważyłem jakiś długi, prosty podwyższony wał, który przypominał mi nasyp kolejowy. Ale przecież kolei w tym miejscu nigdy nie było. okazuje się, że jest to prawdopodobnie fragment Wałów Śląskich. Dlatego zamieszczam dwa zdjęcia z 2018 roku i jedno z tej wycieczki, na którym wyraźniej to widać

Zbliżając się do Szprotawy mijam Nową Kopernię. Dziś ją praktycznie omijam, ale ostatnio jechałem przez tę wieś (zdjęcia tutaj)